خواص و فواید فیزیکی انگشتر مردانه زمرد

مطالب مفید درباره سنگ های زینتی و جواهرات

خرید انگشتر نقره مردانه دست ساز


خواص و فواید فیزیکی انگشتر مردانه زمرد

ا

اولین معادن شناخته شده زمرد در جنوب مصر بود و شواهد نشان می دهد که دوهزار سال قبل از میلاد مسیح نیز فعالیت می کرد.

 

برخی از بهترین انگشتر مردانه زمرد امروزه از کشور کلمبیا صادر می شود که بهترین نمونه معدن این کشور معدنِ chivor و muzo می باشد‌‌.

 

مقدار بسیار کمی از زمردهای نیمه روشن نیز از برزیل صادر می شود.

 

زمردها همچنین از کشورهایی چون استرالیا ، برزیل ، آفریقا جنوبی ، مصر ، آمریکا ، نروژ و پاکستان می آید. در دهه های اخیر مقادیر زیادی از زمرد در زیمباوه ، زامبیا و تانزانیا یافت شده است. این سنگ ها به رنگ های بسیار با کیفیت و قوی تبدیل می شوند ، مانند سنگ های هند ، پاکستان و اتحاد جماهیر شوروی.

 

تنها با کیفیت ترین انگشتر مردانه زمرد ، روشن و بی عیب هستند. بسیاری از آنها دارای گنجایش معدنی و شکاف های کوچکی هستند که به کلمه Jarolin منسوب شده است که در زبان فرانسوی به معنای باغ نامیده می شود.

 

انگشتر های مردانه زمرد بی نقص و بی عیب، نادر و کمیاب و بسیار با ارزش هستند و معمولا تنها در سایزهای کوچک یافت می شوند.

 

در جهان مقادیر کمتری از زمردهای بزرگ نسبت به الماس ها وجود دارد. بسیاری از انگشتر مردانه زمرد بزرگ دارای شکاف و نقص هستند و رنگ آنها نیز تیره می باشد.

 

این روش بسیار رایج است که به انگشتر مردانه زمرد روغن می مالند تا عیب ها آن را پنهان کنند و رنگ آنرا افزایش دهند. این گنجایش گاهی اوقات برای چشم غیر مسلح بخصوص در سنگ هایی با کیفیت بالا قابل مشاهده نمی باشند. اینگونه شکاف ها بسیار ضعیف می باشند و تنها در لنزهای 10× , 20× و یا 40× نشان داده می شوند‌‌.

 

انگشتر مردانه زمرد بسیار شکننده می باشند و در هنگام دست زدن به راحتی می توانند شکاف بردارند‌. این سنگ ها با ضخامت ۹ طبقه بندی شده اند. زمردها به سختیِ الماس ها نیستند، اما عمر زیادی دارند. این سنگ ها به راحتی خراش بر می دارند اما خراش ها می توانند پاک شوند.

 

محدوده رنگ زمرد از سبز روشن تا تیره موجود می باشد. سایه سبز این سنگ ها توسط حضور کرومیوم اکسید و وانادیوم تعیین می شوند.

 

در طول تاریخ گفته شده است که رنگ سبز زمرد بشریت را از مقهور خود ساخته است. رنگ زمرد نمادی از حیاتی جدید و وعده بهار است به همین دلیل سنگ تولد ماه می محسوب می شود.

 

یک مربع بریده شده زمرد با منحرف کردن توجهات از خود، بر غنای رنگ نیز تاکید می کند.

 

بعضی از مردم سنگ زمرد با رنگ سبز تیره را که آن چنان عالی نیست را ترجیح می‌دهند.

 

 

در زمان های قدیم بسیاری از جواهر سنگ ها به علت این که سبز بودند زمرد نامیده می شدند. امروز ۶ الی ۷ نوع از سنگ هایی که انواع مختلف زمرد نامیده می شوند وجود دارند. با این حال یک زمرد واقعی به سادگی زمرد نامیده می شود که نام توصیف کننده ای در مقابل آن ندارد

 

شما هموطنان عزیز می توانید برای مشاهده و خرید نگین فیروزه به سایت زرسی مراجعه نمایید.



می پسندم نمی پسندم

تعداد بازديد : 40

تاریخ انتشار: جمعه 29 شهريور 1398 ساعت: 15:25

برچسب ها : ,,,,,,,,
نظر

مطالب مرتبط

بخش نظرات این مطلب


برای دیدن نظرات بیشتر روی شماره صفحات در زیر کلیک کنید

نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:










دوستان و همکاران

با مرجع گرافیک دوست شوید !

محل لگوهای شما محل لگوهای شما محل لگوهای شما محل لگوهای شما محل لگوهای شما محل لگوهای شما محل لگوهای شما تهران گراف قالب گراف
تمامی حقوق سایت و قالب برای((مطالب مفید درباره سنگ های زینتی و جواهرات)) محفوظ می‌باشد و هرگونه سؤاستفاده و کپی برداری پیگرد قانونی دارد | کپی رایت ۲۰۱۳
طراحی و سئو: تهران گراف ترجمه: قالب گراف